Ksenono lemputė, dar vadinama HID (didelio intensyvumo išlydžio) priekiniu žibintu, yra priekinio žibinto tipas, skleidžiantis ryškią baltą šviesą, panašią į natūralią dienos šviesą. Šios lemputės vis labiau populiarėja automobiliuose, nes, palyginti su tradicinėmis halogeninėmis lemputėmis, užtikrina geresnį matomumą ir modernesnę išvaizdą. Tačiau kai ksenono lemputė sugenda, tai gali turėti didelės įtakos automobilio apšvietimo sistemai.
Vienas akivaizdžiausių sugedusios ksenono lemputės padarinių – pablogėjęs matomumas. Tai gali būti pavojinga, ypač naktį arba esant prastoms oro sąlygoms, nes vairuotojui tampa sunkiau matyti kelią ir kitas transporto priemones. Sugedusi ksenono lemputė taip pat gali lemti netolygų apšvietimą, kai vienas priekinis žibintas šviečia ryškiau arba blankiau nei kitas. Tai gali akinti arba apakinti priešais atvažiuojančius vairuotojus, o tai gali kelti pavojų saugumui.
Ksenon lemputės
Kita galima problema, susijusi su sugedusia ksenono lempa, yra kitų apšvietimo sistemos dalių pažeidimas. Pavyzdžiui, sugedusi lemputė gali perkrauti automobilio elektros sistemą ir sugadinti kitus žibintus ar net akumuliatorių. Be to, dėl sugedusios ksenono lemputės gali sutrikti automobilio apšvietimo valdymo modulio veikimas, todėl gali kilti problemų su kitais žibintais, pavyzdžiui, posūkių ar stabdžių žibintais.
Be šių problemų, sugedusi ksenono lemputė taip pat gali sukelti problemų su automobilio kompiuterine sistema. Kai kuriais atvejais dėl sugedusios lemputės prietaisų skydelyje gali užsidegti įspėjamoji lemputė, rodanti apšvietimo sistemos problemą. Tai gali klaidinti ir kelti nerimą vairuotojui, be to, dėl to gali sumažėti degalų naudojimo efektyvumas.
Sugedusios ksenono lemputės keitimo išlaidos taip pat gali būti didelės. Ksenono lemputės yra brangesnės už tradicines halogenines lemputes, o jų montavimo darbo sąnaudos taip pat gali būti didelės. Be to, jei lemputė sugadino kitas apšvietimo sistemos dalis, remonto išlaidos gali būti dar didesnės. Tai gali būti nemažos išlaidos automobilių savininkams, ypač jei lemputė dažnai sugenda.
Apibendrinant galima teigti, kad sugedusi ksenono lemputė gali turėti didelę įtaką automobilio apšvietimo sistemai. Ji gali sumažinti matomumą ir kelti pavojų saugumui, sugadinti kitas apšvietimo sistemos dalis ir kompiuterines sistemas, be to, jos remontas gali būti brangus. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į visas įspėjamąsias lemputes ar apšvietimo sistemos problemas ir kuo greičiau jas patikrinti bei suremontuoti, kad būtų išvengta galimo pavojaus ir brangiai kainuojančio remonto. Reguliari techninė priežiūra ir patikra gali užkirsti kelią tokioms problemoms ir užtikrinti apšvietimo sistemos ilgaamžiškumą bei sklandų veikimą.
Daugiau informacijos https://autospotlight.eu
Kaip diagnozuoti ksenoninių žibintų problemas ir jas šalinti
Pirmas žingsnis šalinant ksenoninių priekinių žibintų gedimus – patikrinti, ar prietaisų skydelyje nėra įspėjamųjų lempučių. Jei dega kontrolinė lemputė arba lemputės lemputė, tai gali reikšti, kad kilo problemų su priekiniais žibintais. Kitas gedimo požymis – jei vienas priekinis žibintas yra blankesnis arba ryškesnis už kitą. Tai gali sukelti akinimą ir apakinti priešais atvažiuojančius vairuotojus, o tai gali kelti pavojų saugumui.
Jei šviečia įspėjamoji lemputė arba vienas priekinis žibintas yra blankesnis už kitą, pirmiausia reikia patikrinti lemputę. Ksenono lemputės tarnauja apie 2 000 valandų, todėl jei lemputė sena, gali būti, kad laikas ją pakeisti. Norėdami pakeisti lemputę, žr. automobilio naudotojo vadove esančius nurodymus, kurie būdingi jūsų „Audi” modeliui. Įsitikinkite, kad naudojate tinkamą jūsų automobiliui skirtą lemputę, ir elkitės su ja atsargiai, nes ksenono lemputės yra trapios ir gali būti lengvai pažeistos.
Jei problema ne lemputė, kitas žingsnis – patikrinti balastą. Balastas – tai komponentas, kuris reguliuoja elektros srovę į lemputę. Jei balastinis įtaisas sugedęs, žibintas gali mirgėti arba visai neįsijungti. Norėdami patikrinti balastą, multimetru patikrinkite įtampą jungtyje. Jei įtampa maža, gali tekti pakeisti balastą.
Kita dažna ksenoninių žibintų problema – kondensatas arba drėgmė žibinto mazgo viduje. Dėl to žibintai gali atrodyti migloti arba drumsti. Norint išspręsti šią problemą, reikia atidaryti priekinio žibinto mazgą ir pašalinti drėgmę. Tai subtilus procesas, todėl jį turėtų atlikti tik specialistas arba vadovaudamasis automobilio gamintojo nurodymais.
Jei nė vienas iš pirmiau nurodytų veiksmų nepadėjo nustatyti problemos, tai gali būti automobilio apšvietimo valdymo modulio problema. Apšvietimo valdymo modulis valdo visas automobilio šviesas, įskaitant priekinius žibintus. Dėl netinkamai veikiančio modulio gali kilti problemų su priekiniais žibintais ir kitais žibintais, pavyzdžiui, posūkių ar stabdžių žibintais. Norint patikrinti apšvietimo valdymo modulį, jį reikia nuskaityti naudojant diagnostikos įrankį.